Krémová brokolicová polévka bez mouky

Brokolice a zdravý životní styl, to k sobě prostě patří. Tato brokolicová polévka neboli spíše brokolicový krém nás zásobí zdraví prospěšnými látkami a navíc nás i zasytí (zdravý životní styl přece není žádné hladovění). Ukážeme si, že zdravá brokolicová polévka nemusí obsahovat spoustu mouky nebo jiného zahušťovadla.

Brokolice je bezpochyby jednou z nejzdravějších zelenin. Obsahuje vysoké množství vitaminů, minerálů a antioxidantů, které mají pozitivní účinky na naše zdraví. Obsahuje vitaminy skupiny B, vitamin C, E, D i provitamin A. Z minerálů je to pak zejména hořčík, draslík, mangan, selen, zinek, železo, vápník, fosfor a chrom. Látky obsažené v brokolici snižují krevní tlak, cholesterol, zlepšují pružnost a pevnost cév. Vyživují dokonce i kloubní chrupavku, a proto je brokolice vhodná i při artróze nebo artritidě. Antioxidanty obsažené v brokolici navíc dokáží vychytávat volné kyslíkové radikály, čím zabraňují předčasnému stárnutí a také preventivně působí proti civilizačním onemocněním (jako je cukrovka, hypertenze, rakovina atd.).

Brokolici se tedy jíst určitě vyplatí a teď už pojďme na recept na zdravou brokolicovou polévku.

Co potřebujeme?

1 brokolice

1  cibule

2 brambory

2  lžíce kokosového oleje

sůl

pepř mletý

1 dl čerstvé mléko

voda nebo domácí zeleninový vývar

Jak na to?

Cibuli a brambory oloupeme a nakrájíme na kostičky. Brokolici omyjeme a rozebereme na růžičky. Do hrnce dáme 2 lžíce kokosového oleje a osmažíme cibulku. Přidáme brokolici a brambory a zalejeme vodou nebo domácím zeleninovým vývarem. Osolíme a opepříme. Vaříme, až jsou brambory a brokolice měkké (cca 10 minut). Oloupeme česnek a na konci vaření přidáme do polévky 2 prolisované stroučky česneku. Potom polévku s trochou mléka rozmixujeme na jemný krém a případně podle chuti ještě dosolíme a opepříme.

Tip: Pokud chcete mít polévku ještě vydatnější, přidejte do polévky krutonky. Celozrnný chléb nebo bagetu si nakrájíme na kostičky. Na pánvičku dáme lžíci kokosového oleje a krutony osmažíme.  Na talíři pak polévku těmito krutony ozdobíme. Určitě ale polévku ozdobte i petrželkou (nebo použijte jiné bylinky).

A je hotovo! Zdravá polévka, která nám poskytne spoustu zdraví prospěšných látek a nezatíží náš rozpočet. 

 

Jak být spokojenější, šťastnější, sebevědomější a zdravější?
Já (už) vím, jak na to.

Poradenství

Klid, radost, zdravý životní styl
Chcete změnit Váš život? Trápí Vás vztahy? Chcete se konečně začít mít rád(a)? Téma individuálního koučinku plně přizpůsobím Vašim potřebám. Naše setkání bude trvat 60 minut a během něj můžeme začít odbourávat Váš strach, posílit Vaše sebevědomí nebo zaostřit na stres ve Vašem životě.

Program CHCI ZMĚNU!

Motivace a smysl života
Cítíte, že potřebujete změnu? Chcete být sebevědomější, šťastnější, zdravější? Chcete se konečně začít mít rád(a)? V rámci tohoto programu se 3x potkáme a detailněji se podíváme na Váš životní styl a naplánujeme spolu změny, abyste se cítili lépe, radostněji a šťastněji. Do Vašeho života zařadíme nové zvyky, abyste se cítili báječně.
Žena a balónky

Program HARMONIE TĚLA, MYSLI A DUŠE

Sebevědomí, vyrovnanost, spokojenost
V rámci tohoto programu se potkáme 10x a budeme se zabývat vším, co je potřebné pro Váš zdravější, harmoničtější, vyrovnanější a klidnější život.

Ještě váháte? Napište mi... 

... a já se Vám co nejdříve ozvu.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely vyřešení vašeho dotazu. Zásady zpracování osobních údajů