Krémová brokolicová polévka bez mouky

Brokolice a zdravý životní styl, to k sobě prostě patří. Tato brokolicová polévka neboli spíše brokolicový krém nás zásobí zdraví prospěšnými látkami a navíc nás i zasytí (zdravý životní styl přece není žádné hladovění). Ukážeme si, že zdravá brokolicová polévka nemusí obsahovat spoustu mouky nebo jiného zahušťovadla.

Brokolice je bezpochyby jednou z nejzdravějších zelenin. Obsahuje vysoké množství vitaminů, minerálů a antioxidantů, které mají pozitivní účinky na naše zdraví. Obsahuje vitaminy skupiny B, vitamin C, E, D i provitamin A. Z minerálů je to pak zejména hořčík, draslík, mangan, selen, zinek, železo, vápník, fosfor a chrom. Látky obsažené v brokolici snižují krevní tlak, cholesterol, zlepšují pružnost a pevnost cév. Vyživují dokonce i kloubní chrupavku, a proto je brokolice vhodná i při artróze nebo artritidě. Antioxidanty obsažené v brokolici navíc dokáží vychytávat volné kyslíkové radikály, čím zabraňují předčasnému stárnutí a také preventivně působí proti civilizačním onemocněním (jako je cukrovka, hypertenze, rakovina atd.).

Brokolici se tedy jíst určitě vyplatí a teď už pojďme na recept na zdravou brokolicovou polévku.

Co potřebujeme?

1 brokolice

1  cibule

2 brambory

2  lžíce kokosového oleje

sůl

pepř mletý

1 dl čerstvé mléko

voda nebo domácí zeleninový vývar

Jak na to?

Cibuli a brambory oloupeme a nakrájíme na kostičky. Brokolici omyjeme a rozebereme na růžičky. Do hrnce dáme 2 lžíce kokosového oleje a osmažíme cibulku. Přidáme brokolici a brambory a zalejeme vodou nebo domácím zeleninovým vývarem. Osolíme a opepříme. Vaříme, až jsou brambory a brokolice měkké (cca 10 minut). Oloupeme česnek a na konci vaření přidáme do polévky 2 prolisované stroučky česneku. Potom polévku s trochou mléka rozmixujeme na jemný krém a případně podle chuti ještě dosolíme a opepříme.

Tip: Pokud chcete mít polévku ještě vydatnější, přidejte do polévky krutonky. Celozrnný chléb nebo bagetu si nakrájíme na kostičky. Na pánvičku dáme lžíci kokosového oleje a krutony osmažíme.  Na talíři pak polévku těmito krutony ozdobíme. Určitě ale polévku ozdobte i petrželkou (nebo použijte jiné bylinky).

A je hotovo! Zdravá polévka, která nám poskytne spoustu zdraví prospěšných látek a nezatíží náš rozpočet.