Cuketa nebude ležet v lednici!

Chcete podpořit svou imunitu? Detoxikovat tělo? Zasytit a dopřát si hodně vitaminů a minerálních látek? Ale přitom přijmout jenom málo kalorií nebo dokonce snížit svou hmotnost? Pokud ano, cuketa je pro vás ta správná, zdravá volba.

Vysoký obsah vitaminů a minerálů a nízký počet kalorií

Cuketa má vysoký obsah vody a vlákniny. Z vitaminů obsahuje velké množství vitaminu C, dále provitamin A a vitaminy skupiny B. Cuketa obsahuje také minerální látky, je bohatá zejména na hořčík (o důležitosti a významu hořčíku jsme si již psali zde), vápník, železo, zinek, mangan, fosfor a draslík. Přitom má ale jenom velmi nízký počet kalorií.

Konzumací cukety můžeme předejít mnoha onemocněním

Díky vláknině, která je v cuketě hojně zastoupena, podpoříme správné fungování našeho trávení, zejména funkci tlustého střeva. Vysoký obsah vitaminu C zase zabezpečí podporu a posílení naší imunity. Vhodné zastoupení manganu, hořčíku a draslíku pomáhá udržovat správnou funkci srdce a snížit riziko srdečního infarktu a mozkové mrtvice.

Cuketa má pro naše zdraví mnoho výhod. Zejména:

  • detoxikuje
  • příznivě působí na trávení
  • podporuje správnou funkci srdce
  • zvyšuje imunitu organismu
  • pomáhá předcházet ateroskleróze
  • je vhodná při potížích s ledvinami
  • příznivě působí na nervovou i svalovou soustavu

Dieta a cuketa?

Kromě všech těchto zdravotních výhod je cuketa vhodná pro redukci hmotnosti (tj. při redukční dietě). Samozřejmě, pokud si ji neobalíme v trojobalu a neusmažíme. Nejvhodnější je cuketu dusit na pánvičce, grilovat nebo si můžeme připravit chutné a zdravé placičky. Cuketu můžeme grilovat i s další zeleninou (vhodná je cibule, lilek, červená řepa, česnek, paprika, rajčata), zdravým olejem (zkuste například kokosový olej, který je vhodný pro tepelnou úpravu) a různými bylinkami.

Dosáhneme tím ideální poměr živin, skvělou chuť, krásný barevný vzhled pokrmu a…dokonalý účinek na naše zdraví. 

 

Komentáře