Jak si vybudovat silnou imunitu? 4 tipy pro posílení imunity

Trápí vás často chřipka, nachlazení nebo jste „jenom“ bez energie? Vsaďte na silnou imunitu, která vás před nemocemi ochrání. A jako bonus budete fit a plní sil. A to se vyplatí, ne?

S příchodem chladnějšího a sychravějšího počasí vytahujeme svetry, bundy a kabáty. Ale nejen to, často vytahujeme i kapesníky…  Jsou však mezi námi i tací, kteří neonemocní, ani když „zuří chřipka“. Myslíte si, že prostě mají štěstí? Ne ne, je za tím SILNÁ IMUNITA … a imunita jde ruku v ruce s naším životním stylem. Slabá nebo snížená imunita je spojená s nezdravým životním stylem. Silná imunita rovná se  zdravý životní styl. O svou imunitu se tedy musíme starat, pečovat o ni. Pokud tedy chcete několik tipů a triků, jak posílit imunitu, čtěte dále, podíváme se na ně zblízka.

 4 tipy pro silnou imunitu

 1. Zdravý jídelníček a dostatek vitaminů a minerálů

Velice důležité je dbát na zdravý a vyvážený jídelníček. Vyvážená strava nám totiž poskytne dostatek antioxidantů, vitaminů a minerálů.

Z vitaminů za zmínku stojí vitamin C. Kdo by ho neznal, že? Psali jsme o něm i tady. V létě s ním takový problém není, máme dostatek čerstvého ovoce i zeleniny, podzim je ale trochu horší. V dovezených pomerančích vitaminu C moc nenajdeme, ale velice dobrým zdrojem v naší zeměpisné šířce je například kysané zelí. Na podporu imunity si můžeme připravit i různé druhy smoothie. Můžeme mixovat ovoce, zeleninu, semínka… fantazii se meze nekladou.

Z minerálů je zase velice důležitý hořčík (také magnesium nebo magnézium). Ne nadarmo se mu říká „král minerálů“. Je totiž nesmírně důležitý k zachování a zlepšení zdraví, pomáhá snižovat stres a únavu, čímž také posiluje obranyschopnost. Může pomoci dokonce i při migréně. Pamatujete, jak jsme si psali, že hořčík je symbol vnitřní vyrovnanosti? Že ne? Tak si tom můžete přečíst zde.

Pokud je to potřeba, vitamin C i hořčík můžeme užívat i jako doplněk stravy nebo dokonce se dá aplikovat ve formě infuzí, nitrožilně. Vitamin C (a také 9 dalších důležitých vitaminů) obsahuje například doplněk stravy Zdravá volba Anti-Aging Vitamins , hořčík (a dalších 6 minerálů pro podporu imunity) obsahuje zase doplněk stravy Zdravá volba Anti-Aging Minerals.

Důležité je také dbát na pitný režim. Pokud vypijete 2 litry tekutin denně, bude to ideální. Samozřejmě, každý jsme jiný a určité odchylky nastávají vzhledem k fyzické aktivitě apod. Nejvhodnější a nejpřirozenější je samozřejmě čistá voda. V tomto chladnějším a sychravějším počasí jsou ale skvělé i různé čaje. Bylinkové, ovocné, zelené, ideálně neslazené.

Tip:  Skvělým pomocníkem imunity je zázvor. Zázvorový čaj s medem a citronem je můj favorit…zachumlám se do deky, vezmu si knihu a popíjím zázvorový čaj.

2. Stresu dejte sbohem

I když se vám to možná nezdá, pozitivní myšlení, klid a harmonie jsou velice důležitými faktory pro naše zdraví. Proto se snažte stresu za každou cenu vyhýbat. Zvláště tomu dlouhodobému. Jasně, úplně se stresu nevyhnete, ale alespoň ho kompenzujte například relaxací. Ta může být aktivní, například cvičení. Nebo zklidňující, ztišující, formou meditace.

Tip: Zkuste jógu. Zapalte svíčku, použijte éterický olejíček, zapněte relaxační hudbu a proplouvejte ásánami. Anebo zapalte svíčku, použijte éterický olejíček, zapněte relaxační hudbu a vklouzněte do vany s teplou vodou 🙂

3. Spěte jako v bavlnce

Nedostatek spánku se zásadním způsobem podepisuje na imunitě. Během spánku odpočíváme a nabíráme energii, čímž si také budujeme naší imunitu. Měli bychom si dopřát 7 až 8 hodin spánku. Ideálně bychom měli jít spát a vstávat ve stejnou dobu. Spát bychom měli jít do 23 hod. a v ložnici bychom měli mít cca 18 stupňů. Takže žádná přetopená místnost se suchým vzduchem.

Tip: Večer poděkujte alespoň za jednu věc, za kterou jste vděční a alespoň za jednu věc se pochvalte.  A ráno nezapomeňte vstávat do nového dne s úsměvem a s radostí, co vám nový den přinese.

4. Cvičím, cvičíš, cvičíme

Že je venku zima a sportovat se nedá? Kdo to řekl?

Určitě jste již slyšeli, že neexistuje špatné počasí, jenom špatné oblečení. Běhání nebo „jenom“ procházky jsou ideální i v zimě. A pokud je sníh, můžeme jít na běžky nebo lyžovat. Zajít se dá také do posilovny nebo třeba plavat. A takovou jógu, tu můžete praktikovat i hezky doma.

Tip: Po cvičení v posilovně můžete zajít do sauny, která přispěje k našemu otužování a posílí naši imunitu. A současně tam relaxovat.

Jak se nám ty jednotlivé tipy krásně prolínají, co říkáte? Všechno totiž souvisí se vším ♡♡♡

Komentáře